جشن تولد سیاره مریخ در سایت گوگل

گوگل در تاریخ سه‌شنبه 23 اسفند 1384، معادل 14 مارس 2006 میلادی، سالروز تولد Percival Lowell اولین کسی که نقشه سیاره مریخ را ترسیم کرد را جشن گرفته و به مناسبت آن، لوگوی مخصوصی را در صفحه اصلی خود گذاشته است. که لوگو را در تصویر مقابل می‌بینید.

از بیوگرافی این ستاره شناس در سایت دانشنامه ویکی پدیا چنین می‌خوانیم:

Percival Lowell (March 13, 1855November 12, 1916) was a wealthy amateur astronomer who was convinced that there were canals on Mars, and was the founder of Lowell Observatory in Flagstaff, Arizona.

ترجمه:

"پرسیوال لو ول" یک ستاره شناس توانمند تازه کار بود که ثابت کرد در کره مریخ کانال هایی وجود دارد. وی همچنین رصدخانه Lowell را در شهر "فلگ استف" در ایالت "آریزونا" ی آمریکا تاسیس کرد.

لینک بیوگرافی پرسیوال لو ول در ویکی پدیا:

http://en.wikipedia.org/wiki/Percival_Lowell

همچنین گوگل به افتخار این ستاره شناس، یک قسمت مخصوص دیدن تصاویر ماهواره ای سیاره مریخ در سایت خود اضافه کرده که کاربران می‌توانند تصاویر عکسبرداری شده از سطح سیاره مریخ را که به کمک ماهواره‌های NASA گرفته شده را در مرورگر وب خود به صورت آنلاین تماشا کنند. البته تماشای این تصاویر در اینترنت های سرعت پائین ممکن است تاخیر زمانی به همراه داشته باشد.

برای دیدن تصاویر سیاره مریخ در سایت گوگل از لینک زیر استفاده کنید:

http://www.google.com/mars/

گوگل در قسمت About سرویس مریخ خود، با قرار دادن تصویر اولیه ای که این ستاره شناس از سطح مریخ ترسیم کرده، به توضیحات در این رابطه پرداخته است:

This map of Mars, published by Percival Lowell in 1895, was the result of many years spent carefully studying the Red Planet through his telescope. Now you can do the same through your web browser. In collaboration with NASA researchers at Arizona State University, we've created some of the most detailed scientific maps of Mars ever made.

ترجمه:
این نقشه مریخ، توسط پرسیوال لو ول در سال 1895 منتشر شده است که نتیجه سالها مطالعه دقیق از این سیاره قرمز به وسیله تلسکوپ وی بود. هم اکنون شما می‌توانید همین کار را در مرورگر وب تان انجام دهید. با همکاری محققان ناسا در دانشگاه ایالت آریزونا، ما یکی از علمی ترین نقشه هایی که تا کنون با بیشترین جزئیات برای سیاره مریخ ساخته شده را عرضه کرده ایم.

لینک این قسمت:

http://www.google.com/mars/about.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد